Radionica u SŠ "Ivan Švear"
Ponedjeljak, 14 Studeni 2011
U okviru projekta Socijalna integracija i osposobljavanje djece s teškoćama u razvoju i mladih s invaliditetom za samostalan životi rad „Prijatelji u igri i učenju“ (specifični cilj - informirati građane o problematici, potrebama i pravima djece s teškoćama u razvoju i mladih s invaliditetom), 11.11.2011.g. posjetili smo Srednju školu "Ivan Švear" u Ivanić Gradu. U svoju učionicu primio nas je prvi razred ekonomskog smjera i njihova profesorica Jadranka Dorešić koja predaje predmet „Obiteljski posao“.
Voditeljice radionice ispred Udruge bile su Andrea Lončarek, magistra socijalne politike i Ana Kral, diplomirana socijalna radnica.
Radionicu smo započeli kratkom prezentacijom Udruge; kako je osnovana, tko su njeni članovi, ciljevi Udruge te aktivnosti kojima se Udruga bavi.
Pobliže smo se upoznali kroz igru „Isto slovo“. Svi smo sjeli u krug, rekli svoje ime te osobinu koja nas opisuje, a počinje istim slovom kao i naše ime. Burne reakcije izazvali su učenici koji su navodili osobine koje ne da ih opisuju nego su čak i suprotne njihovim karakterima (npr. Tihomir-tih).
{mosimage} Zatim smo odigrali igru za vježbanje komunikacije „Panto Pletikosa“ koja je dobra za prepoznavanje šumova u komunikaciji i za obraćanje pažnje na to koliko se zapravo slušamo te u kojoj mjeri je poslana poruka primljena. {mosimage}
Slijedila je izrada plakata na temu „Volontiranje“ i „Osobe s invaliditetom i djeca s teškoćama u razvoju“ gdje su učenici mogli primijeniti naučeno o komunikaciji kroz grupni rad.
{mosimage} Učenici su podijeljeni u četiri skupine te im je dana uputa da na plakat napišu, nacrtaju ili zalijepe sve što ih asocira na zadanu temu. Svaka grupa je izabrala svog glasnogovornika koji je nakon dovršetka rada predstavio zajednički plakat.
{mosimage} Zbog ograničenog vremena rada neke planirane igre morali smo i preskočiti te smo još samo na kraju proveli zajedničku evaluaciju kroz igru „Klupko vune“. Svi smo se vratili u prvobitni krug. Jedan je učenik primio početak vune, rekao što mu se svidjelo, kako se osjećao i slično te klupko bacio do drugog učenika, zadržavajući početak vune u svojim rukama. Postupak se ponavljao do zadnjeg učenika. Na kraju su svi izrazili svoje mišljenje što je dovelo do stvaranja mreže od vune između svih sudionika.
{mosimage} Bilo nam je izrazito zadovoljstvo raditi s ovom skupinom mladih ljudi koji su pokazali interes za našu Udrugu, općenito za osobe s invaliditetom i djecu s teškoćama u razvoju, kao i volju i želju za sudjelovanjem u našim radionicama.
Dakle, zbog obostranog zadovoljstva radom, za dva tjedna ponovno ćemo posjetiti ovaj živahan razred te provesti kreativne radionice.
P.S. Oprostili su nam i činjenicu da smo radili dva školska sata bez malog odmora između :) {mosimage}
Članak napisala: Ana Kral, socijalna radnica pripravnica